Hello!

På sistone har jag tappat inspirationen här hemma, skulle vilja byta ut allt. Ni vet precis varenda liten sak. Städa bort och köpa nytt. Men det funkar ju inte så på riktigt. Alltså att jag gör mig av med allt och köper nytt. Det har jag liksom inte ekonomi för. Det behövs ju egentligen så lite för att det ska kännas och se nytt ut,  men jag liksom hittar inte dit till den inspirationen.  Jag hoppas verkligen att den kommer tillbaka för det skulle verkligen behövas!   Jag är galet trött på hur det ser ut.

image

image

image

Så att byta ut allt blir det inget av men att försöka hitta lusten och inspirationen till att flytta,byta plats och kanske köpa något nytt vore kul. Men jag skiter i det där ett tag!

Mobiler för barn!

Det är väl ändå ett jävla påfund.
Jag har aldrig någonsin haft problem med när mina största tjejer var små med mobiler.  Ni vet det där med att ungarna skickar elaka sms till varandra.  Nu har lilla E en egen mobil och jag måste säga!  Vad är det för fel på ungarna nu för tiden?  Idag när vi sitter och äter så helt plötsligt plingar det till i mobilen.  Det står ”  jag vill inte vara din vän längre”
Nu hör det till att det har hänt förut också att det kommer lite knepiga sms från den här tjejen. Så jag förklarar för lilla E att det är inget att bry sig om. Det positiva är att hon visar alltid när hon får dom här elaka smsen och att vi kan prata om det!

Till saken hör också att lilla E har inga pengar för närvarande på mobilen,  jag är livrädd för att hon ska skicka liknande till vännerna.  Vilket hon inte kan göra när hon inte har pengar. Gör jag fel eller vad tycker ni?  Jag kan ringa henne….
Jag är noga med att prata om just det här ofta om att inte skriva så där utan att man ska vara en bra kamrat och oavsett vad andra skriver så ska inte hon skriva något för då kan INGEN säga att hon varit dum eller elak.
Den här kompisen har inte lilla E träffat eller pratat med på en vecka och då var det frid och fröjd när dom lekte. Så jag vet att lilla E är oskyldig.  Förbannade mobiler!!

image

Det där med att vara en bra kamrat!

Det är ju bland det viktigaste som finns,   att lära sig att respektera andra och att vi alla är olika, men att alltid vara snäll och inte vara en fegis och skicka elaka saker vare sig på mobilen eller datorn.  Att behandla andra som man själv vill bli behandlad.  Självklart blev lilla E ledsen och undrade varför hon skrev så. Det jag sa då var att hon mår kanske lite dåligt och känner sig ensam. Hon förstår nog inte att det hon skriver sårar eller gör att kompisarna inte vill vara med henne.  Sa sen att Lilla E inte skulle bry sig om det och inte skvallra för kompisarna utan bara låta det vara. Att det är synd om den här kompisen!   Lilla E drog en suck och lovade att skita i det.

image

Så vi hoppas på att det gick in 🙂

Kram!

Postat med WordPress för Android