Varje dag läser vi på FB hur vi förfasas över dessa människor som åker till Afrika och dylikt för att skjuta sig ett stort djur. Vi förfasas över hur rika bär sig illa åt och vi delar bilder hit och dit på dom här människorna.  Vi skriver saker som att den och den borde dödas istället och vilka missfoster dom är!

Men!
Jag reagerar starkt och får svårt att tänka på något annat när jag läser om en flicka som blir våldtagen av flera män,  hur dom krokar fast henne och gjort andra hemska saker med henne.  Flickan är 12 år. Alltså hon är lika gammal som våran lilla E. INGEN förfasas eller delar det här på FB  utan flera fortsätter att förfasas över alla rika som skjuter lejon.

image

Mänskligt.

Det här här inte mänskligt någonstans, det är inte friskt någonstans och jag begriper inte att fler reagerar!   Har vi blivit avtrubbade och inte känner för människor eller att barn runtomkring oss far illa. Det här är i Sverige det hade kunnat vara grannen eller någon annan vi känner.  Varför och hur kan det hända?   Tolv år! då ska livet handla om kompisar och lek,  det ska inte handla om att vuxna karlar förgiper sig på ett barn.

image

Förklaring.

Alldeles säkert är det något stolpskott som tror att jag inte bryr mig om djur. Det gör jag, jag älskar djur och skulle kunna ha hur många som helst.  Men jag hoppas ni fattar vad jag menar.  Det är fruktansvärt att tidningar prioriterar löpet med skjutna djur i Afrika istället för att en liten notis om flickan!
Varför inte börja ta hand om dom som vi har runt oss och dom vi har nära. Det kan vara grannens ungar som vi ser far illa eller den nya mannens /frugans ungar. Varför inte lägga ner det där med Afrika eller andra länders jakt ett tag och fundera på om det finns någon som behöver din hjälp.

KRAM!

Jag hoppas att vi bryr oss om varandra och hjälper i första hand dom vi har runtomkring oss!  Kärlek till er!